WIRTUALNY DORADCA
1 | 2 | |
Jak prowadzić ewidencję księgową?
W zależności od prowadzonej przez Ciebie ewidencji księgowej należy stosować odrębny system księgowy albo odpowiedni kod księgowych dla wszystkich transakcji związanych z realizacją Projektu. Odpowiedni kod księgowy oznacza odpowiedni symbol, numer, wyróżnik stosowany przy rejestracji, ewidencji i oznaczeniu dokumentu, który umożliwia sporządzanie zestawień w określonym przedziale czasowym.
- Beneficjenci nie zobowiązani do prowadzenia jakiejkolwiek ewidencji księgowej zobowiązani są do prowadzenia wykazu – ewidencji dokumentów dotyczących operacji związanych z realizacja Projektu
Beneficjenci prowadzący uproszczoną księgowość zobowiązani są do prowadzenia na podstawie książki przychodów i rozchodów, wyodrębnionej ewidencji księgowej w postaci zestawienia wydatków związanych z Projektem
- Beneficjenci prowadzący pełną księgowość i sporządzający sprawozdania finansowe zobowiązani są do prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej w ramach już prowadzonych ksiąg rachunkowych. Odrębny system ewidencji księgowej powinien umożliwiać sporządzanie sprawozdań i kontrolę wykorzystania środków w ramach RPO WL poprzez wprowadzenie odrębnych kont syntetycznych, analitycznych i pozabilansowych.